Hotstar

Hotstar

Hotstar is an Indian digital and mobile entertainment platform launched in February 2015 by Star India. It provides streaming media and video-on-demand online.[2][3]
Hotstar
Hotstar-official-logo.jpeg
Screenshot
Hotstar screenshot.png
Hotstar website screenshot
Type of site
Video on demand
Available inHindi, English, Kannada, Tamil, Telugu, Malayalam, Marathi, Bengali
HeadquartersMumbai, Maharashtra
Area servedIndia
OwnerStar India
(21st Century Fox)
IndustryStreaming
ServicesOn-demand video streaming
Slogan(s)Go Solo
Websitewww.hotstar.com
Alexa rank
Decrease 350 (Global, December 2017)[1]
Decrease 14 (India, December 2017)[1]
LaunchedFebruary 2015
Current statusActive

HistoryEdit

After in the beta version of hotstar.com went live in January 2015, Star India officially launched hotstar in February 2015, right before the 2015 Cricket World Cup. At the beginning, it was intended to serve as a mobile application that would support streaming of the Cricket World Cup with some entertainment content. However, hotstar expanded its offering with 35,000 hours of content, spread across 8 languages from the entertainment, movie and sports channels owned by Star India.[4]
In July 2016, Star India hired Varun Narang, a former executive of US online video service Hulu to head the product and technology division at hotstar.[5] It also hired iRock Production's Siddhartha Jain as the creative director for original content in October 2015.[6]

ViewershipEdit

The app garnered 340 million views for all 49 matches during the ICC Cricket World Cup 2015 and over 200 million views during the Indian Premier League Season 8, this year.[7]With over 50 million downloads, hotstar has more than 100 advertisers on the platform[1]. Hotstar contents are provided either free of cost or on a subscription basis.Premium contents are available only to premium membership holders.Bulk of their revenue generation is through advertisements.[8] Some cricket talk shows like Juicy Half Volley (A World Cup Weekly Wrap-up) has been put particularly on hotstar.

PlatformsEdit

In addition to the website, Hotstar is available as an application across mobile devices which are on Android, iOS and Apple TV[9]platforms. Hotstar Android application is currently available in India, USA and Canada.[10]

Original programmingEdit

TitleGenrePremiereSeasonsLengthLanguage
On Air With AIB[a]News comedy29 October 20152 Seasons, 60 episodes23-30 min.Hindi, English
Iss Pyaar Ko Kya Naam Doon - Ek Jashn[b]Romantic comedy23 November 20151 season, 9 episodes8-17 min.Hindi
TanhaiyanRomance14 February 20171 season, 9 episodes16-22 min.Hindi
Bol Viru BolTalk show30 March 20172 season, 13 episodes10-14 min.Hindi
The FanaticsAnimation, sports5 April 20173 seasons, 64 episodes3-7 min.English
Sarabhai vs Sarabhai: Take 2[c]Comedy16 May 20171 season, 10 episodes23-26 min.Hindi
As I'm Suffering From KadhalRomantic comedy15 June 20171 season, 10 episodes19-27 minTamil, Telugu (dubbed), Hindi (dubbed)

CinePlay - Stage on ScreenEdit

Cineplay is an original Hotstar series in whichPlays are presented in cinematic style.[11]
StoryGenreDirectorCastLanguageLength
Bombay TalkiesDramaVickram KapadiaDarshan Jariwala,Anahita Uberoi, Namit Das, Neil Bhoopalam, Ratnabali Bhattacharjee,Rasika Dugal, Mansi MultaniHindi1 hour, 14 min.
Between the LinesRitesh Menon
Nandita Das(Direction for Stage)
Nandita Das, Subodh MaskaraEnglish1 hour, 15 min.
The JobComedyAkarsh KhuranaKaran Pandit, Kashin Shetty,Shweta Tripathi, Tariq Vasudev1 hour, 19 min.
Some TimesAdhaar Khurana, Sarang Sathaye, Kashin Shetty, Shikha Talsania, Shruti Vyas1 hour, 16 min.
TypecasteSourabh ShrivastavaShreyas Talpade,Aaditi Pohankar, Atul Mathur, Utkarsh MazumdarHindi1 hour, 26 min.
Adhe AdhureDramaRohit Philip
Lillete Dubey(Direction for Stage)
Mohan Agashe, Lillete Dubey,Ira Dubey, Rajiv Siddhartha, Anuschka Sawhney1 hour, 40 min.
Khamosh Adalat Jaari HaiRitesh MenonNandita Das, Yusuf Hussain, Abhay Mahajan,Saurabh Shukla,Swanand Kirkire, Pravina Bhagwat Deshpande, Rajeev Siddhartha, Ajitesh Gupta.
RajdarshanComedySivajee ChandrabhushanZakir Hussain, Rana Pratap Sengar,Anang Desai, Shubham Pachauri1 hour, 20 min.
Baaki ItihasDramaNikhil MahajanZakir Hussain,Amruta Khanvilkar, Anjum Sharma, Girija Oak, Ravi Khanwilkar, Suvrat Joshi1 hour, 50 min.
Hasmukh Saab ki WasihatComedyMahesh DattaniMohan Agashe, Seema Pahwa, Achint Kaur, Mona Vasu, Gagan Sethi1 hour, 12 min.
Dance Like A ManDramaRitesh Menon
Lillete Dubey (Direction for Stage)
Vijay Crishna, Lillete Dubey,Suchitra Pillai,Joy SenguptaEnglish1 hour, 40 min.
Daak GharNagesh KukunoorSaurabh Goyal, Krrish Chhabria, Kishore C. Srivastava, Anupriya GoenkaHindi50 min.
Rahenge Sada Gardish Mein TaareSyed Hyder HasanArif Zakaria,Rajesh Khera,Sonali Kulkarni, Saif Hyder Hasan1 hour, 11 min.
Ballavpur Ki RoopkathaComedyAkhilesh JaiswalPradhuman Singh, Arvind Vaidya, Ankita Shrivastav,Anil Mange,Abha Parmar, Brij Bhushan Shukala2 hours, 21 min.
Kis Kiss Ka KissaSameer PatilManav Gohil,Smita Tambe, Sharvari Lohekare,Nitesh Pandey,Asawari Joshi,Sandeep Kulkarni, Sagar Talashekar1 hour, 24 min.
BoichekDramaSantosh SivanRupesh Tillu,Rajpal Yadav,Sharad Kelkar,Brijendra Kala,Sugandha Garg1 hour, 19 min.
BhamashahVikram Nath Gupta
Manoj Shah (Performance Director)
Daya Shankar Pandey, Hemang Vyas, Manoj Shah1 hour, 20 min.
Pagla GhodaBikas MishraRavi Khanwilkar,Anshuman Jha, Gopal Singh, Chitrangada Chakraborty, Vikram Kocchar1 hour, 47 min.
Guy In The SkyComedyBikas Ranjan MishraTannishtha Chatterjee, Maanvi Gagroo and Sunny Hinduja1 hour, 7 min.

FootnotesEdit

  1. ^ Season 1 also aired on Star Plus (Hindi) and Star World (English)
  2. ^ Continuation of Star Plus series Iss Pyaar Ko Kya Naam Doon?
  3. ^ Season 1 aired on Star One

See also

References

External links

Comments

Popular posts from this blog

Truecaller

Capacitors

Microwaves